Umiejętność wyrażania myśli i jest nieodzownym warunkiem
ogólnego wykształcenia człowieka. Dlatego też podstawowym zadaniem szkoły jest
nauczanie poprawnego mówienia i pisania.
Integralną częścią tego procesu jest opanowanie ortografii.
Celem nauki ortografii w klasach I - III jest wytworzenie u ucznia pamięci wzrokowej i motorycznej
wyrazów oraz nawyku samokontroli poprzez ćwiczenia, które mają doprowadzić go do
automatyzacji poprawnego pisania. Opanowanie zasad polskiej pisowni nie jest łatwym zadaniem dla
uczącego się dziecka ze względu na abstrakcyjność treści oraz długi okres opanowywania umiejętności ortograficznych.
Dlatego troską i zadaniem nauczyciela jest dobieranie i stosowanie takich ćwiczeń,
które motywowałyby ucznia do wysiłku, a także by rozwijały jego zdolności twórcze.
Najlepszym sposobem na spełnienie tego wymagania jest uczenie przez zabawę, czyli wzbogacanie procesu
nauczania ortografii przez stosowanie różnych ciekawych rozrywek umysłowych, wierszyków,
zagadek, rebusów, pomysłowo zilustrowanych ortogramów, itp. Różnorodne i urozmaicone
ćwiczenia będą sprzyjały wyrabianiu nawyku bezbłędnego pisania, a jednocześnie wpłyną
na wzrost koncentracji uwagi i aktywności oraz rozwój myślenia i pamięci uczniów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz